min_vet_min

Результати другого опитування “Образ ветеранів в українському суспільстві”

Український ветеранський фонд Мінветеранів спільно з Соціологічною групою “Рейтинг” провів опитування серед українців, аби зрозуміти, як змінилось сприйняття суспільством образу ветеранів.


Опитування

Перше дослідження проводилось у серпні 2022 року. Тоді маркерними темами визначили:
– Уявлення про ветеранів;
– Проблеми адаптації ветеранів;
– Державна підтримка;

– Працевлаштування ветеранів;

– Поінформованість про проблеми ветеранів.

Проте у січневому дослідженні додали пункт про “Залучення ветеранів у політичну діяльність”.

Про образ ветерана

Якщо влітку 30% заявили, що під поняттям “ветеран” вони розуміють особу, яка воювала у Другій світовій війні, то зараз тенденція інша. 21% вважає, що ветерани — люди молодого віку. Ще 55% переконані, що ветерани — люди середнього віку. Рівень тих, хто вважав ветеранами учасників Другої світової знизився до 7%.

Якщо у попередньому опитуванні молодь частіше підтримувала стереотип про те що “ветеран” — це учасник Другої світової війни. То зараз образ ветерана “помолодшав” у всіх вікових групах. Й лише 6% людей, віком від 18 до 35 років вважають ветерана людиною “старшого віку”.

Український ветеранський фонд запустив у серпні інформаційну кампанію “Так, я — ветеран”, аби змінити уявлення суспільства, що це лише учасники Другої світової війни. 

Ставлення суспільства до ветеранів


У новому опитуванні цікавились, що є причиною того, що респонденти рідко або ніколи не спілкувалися з ветеранами. 75% назвали причиною “відсутність ветерана у близькому оточенні”. 13% не хочуть викликати у ветерана неприємні спогади. 5% бояться сказати неправильні речі. 4% вважають причиною відсутність спільних тем для обговорення. 1% вбачає проблему у відмінності поглядів на життєві проблеми.

Рівень довіри до ветеранів

Загальний відсоток довіри до ветеранів за пів року зріс з 92% у серпні до 93% у січні. При цьому є незначні коливання з показником “цілковитої довіри”. Збільшилась кількість тих, хто “скоріше довіряє”. Це позитивна динаміка, яка показує поступове нарощення довіри”.

Проінформованість суспільства щодо проблем ветеранів

37% опитаних дізнаються інформацію про проблеми ветеранів з телебачення. Ще 37% – з розповідей близьких та знайомих. 34% дізнаються новини з соціальних мереж. 22% дізнаються про подібне з каналів у месенджерах Telegram або Viber, 19% – з інтернет ЗМІ, 13% – з особистого досвіду. 

Дві третини опитаних зазначили, що вони зовсім або скоріше непоінформовані про проблеми ветеранів. 37% – зазначили, що поінформовані. Частіше більше останніх серед мешканців центру та півдня, осіб середнього віку, близьких тих, хто воював з 2014 по 2021 роки, чоловіків, і тих, хто часто комунікує з ветеранами. 

Проблеми ветеранів, на думку суспільства

Серед головних проблем, з якими ветерани стикаються найчастіше, відносна більшість визначили психологічні розлади (40%). Від 23% до 29% головними проблемами вважають труднощі з оформленням пільг, пошуком роботи, отриманням медичної допомоги, нерозуміння суспільства. Про конфлікти з близькими та родиною або алкогольну, чи наркотичну залежність як проблеми ветеранів говорили по 14% опитаних. 

Щодо підтримки ветеранів державою

Зменшилася кількість тих, хто вважає, що держава виконує свої зобов’язання перед ветеранами російсько-української війни: у серпні 2022 року таких було 69%, у січні 2023 – 53%. Сьогодні тих, хто вважає по інакшому, – 26%. Найчастіше негативної думки про виконання зобов’язань держави перед ветеранами дотримуються мешканці західних регіонів, представники середнього та старшого покоління, близькі тих, хто воював в АТО і сьогодні не воює. 

Участь ветеранів у виборах

47% опитаних скоріше позитивно ставляться до того, що різні політичні сили можуть запрошувати балотуватися ветеранів на виборах. 15% – байдуже. Натомість третина (32%) негативно ставиться до залучення політиками ветеранів у вибори. Найбільше останніх серед мешканців заходу та центру, осіб молодшого та середнього віку, забезпечених респондентів, а також близьких тих, хто воював в АТО та тих, хто воював і воює зараз.

Ще трохи статистики:

  • 91% вважає, що суспільство сьогодні поважає ветеранів, лише 6% мають протилежну думку.
  • 97% тих, хто має свій власний бізнес, або ж хотів його мати, готові взяти на роботу ветерана російсько-української війни.
  • 93% усіх опитаних зазначили, що готові працювати в одному колективі з таким ветераном.  
  • 93% підтримують ідею надання  пільг бізнесу, заснованого ветеранами російсько-української війни, лише 5% – проти цього.

Аудиторія: населення України віком від 18 років і старші в усіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу, а також територій, де на момент опитування відсутній український мобільний зв’язок. Результати зважені з використанням актуальних даних Державної служби статистики України. Вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення. Вибіркова сукупність: 1000 респондентів. Метод опитування: CATI (Computer Assisted Telephone Interviews – телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера). Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95: не більше 3.1%. Терміни проведення: 14-16 січня 2022 р.

Банківські реквізити:

Український ветеранський фонд
ЄДРПОУ 44565396
МФО 820172
UA388201720313231001301022947
в Державна казначейська служба України м. Київ

Реквізити підприємства/ Company details Назва підприємства/ company Name УВФ IBAN Code UA863052990000025300015000517
Назва банку/ Name of the bank JSC CB “PRIVATBANK”, 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code PBANUA2X
Адреса підприємства/ Company address UA 01001 м Київ пров Музейний б.12
Банки кореспонденти/ Correspondent banks Рахунок у банку-кореспонденті/Account in the correspondent bank 001-1-000080
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank CHASUS33
Банк-кореспондент/Correspondent bank JP Morgan Chase Bank, New York ,USA
Рахунок у банку-кореспонденті/Account in the correspondent bank 890-0085-754
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank IRVT US 3N
Банк-кореспондент/Correspondent bank The Bank of New York Mellon, New York, USA
Реквізити підприємства/ Company details Назва підприємства/company Name УВФ IBAN Code UA453052990000025302035000647
Назва банку/Name of the bank JSC CB “PRIVATBANK”, 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/ Bank SWIFT Code PBANUA2X
Адреса підприємства/Company address UA 01001 м Київ пров Музейний б.12
Банки кореспонденти/Correspondent banks Рахунок у банку-кореспонденті/ Account in the correspondent bank 400886700401
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank COBADEFF
Банк-кореспондент/Correspondent bank Commerzbank AG, Frankfurt am Main, Germany
Рахунок у банку-кореспонденті/Account in the correspondent bank 6231605145
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank CHASDEFX
Банк-кореспондент/Correspondent bank J.P.MORGAN AG, FRANKFURT AM MAIN, GERMANY

Партнерство

Ці питання допоможуть нам першочергово зрозуміти Ваші очікування, як потенційних партнерів, та визначити спільні цілі для успішного початку співпраці.

    Зазначте назву Вашої організації.*

    Вкажіть сферу діяльності організації.*

    Контакна електронна адреса*

    Контактний номер телефону*

    Якщо у Вас є вебсайт, будь ласка, залиште на нього посилання.

    З якою аудиторією Ви переважно працюєте?*

    Які напрямки або сфери діяльності Ви розглядаєте для співпраці?*

    Які результати Ви очікуєте досягти через потенційне партнерство?*

    Які ресурси Ваша організація готова запропонувати в межах партнерства? Чи є Ваші послуги безкоштовними для нашої цільової аудиторії?*

    Які у Вас очікування від УВФ у рамках потенційного партнерства?*

    Чи є у Вас досвід співпраці з партнерами, подібними до нашої установи?*

    Що є для Вас пріоритетним в реалізації партнерського проєкту?*

    Як Ви уявляєте розподіл обов'язків у партнерстві?*