min_vet_min

Дмитро Дубровський: «Людей, які пройшли крізь м’ясорубку війни, буде багато, і нам потрібно інтегрувати їх у суспільство»

Дмитро Дубровський в 25 років почав працювати над власними проєктами. У КПІ він студіював прикладну математику, деякий час займався програмуванням, а потім, каже, перейшов на “свій хліб” — бо дуже мріяв мати власну справу. Зараз Uklon працює у 27 містах та об’єднує десятки тисяч водіїв, які виконують більш ніж 2 млн поїздок на місяць.

Цей бізнес є соціально відповідальним, адже не був байдужим до довкола військових та ветеранських тем ще з 2014 року, за спиною в компанії — реалізовані низка проєктів.

З повномасштабним вторгненням росіян фокус уваги і засновників, і самого сервісу лише загострився на сприянні сектору безпеки та оборони, війську, волонтерам.

А віднедавна Дмитро Дубровський є амбасадором Українського ветеранського фонду Мінветеранів. 

У 2004 році ви працювали як найманий співробітник в ІТ-компанії, зараз ви — співзасновник і СЕОпотужного сервісу. Чи було вам страшно запускати власний проєкт?

-Я завжди мріяв про щось своє. Після закінчення вишу я працював як програміст,потім став проджект-менеджером, а потім пішов на “свій хліб”. В ті роки ситуація була інша — програмісти отримували не так, як зараз, а трішки більше,ніж решта професій (сміється — ред.).

Як найманий працівник працював роки три. У 2007-му був запуск першого бізнесу — я розробляв програмне забезпечення для служб таксі, ця компанія називалася”Евос”. Uklon ми запустили як side-project, вторинний проєкт компанії“Евос”. І треба визнати, що це дуже корисно — пробувати запускати якісь нові вертикалі — так сталося з Uklon, який розвинувся в потужну компанію.

Чи було страшно?.. В принципі ні. Тоді був молодий, ризиковий (сміється — ред.). Та я й зараз не відмовляюся від ризику (сміється — ред.). Тоді мені було 25-26 років.

Запуск нової справи з нуля – які б ви помилки свої назвали на той час зараз, з відстані часу?

-Помилка була в тому, що досить повільно вкладали в розвиток компанії. Робили це потроху, і хотіли бачити якийсь прибуток. Мабуть, не вистачало експертизи.Дивлячись назад, розумію, що не вистачало також управлінського досвіду, щоби швидше розвивати проєкт. Це основне, що би я змінив — швидше розвивався б, і не цурався залучати зовнішні інвестиції – раніше мені це здавалося недоречним…

Також я більше вкладався би в людей, і менше економив на людях, на власне фахівцях.Треба брати найкращих. Свого часу ми не розуміли, що краще взяти одну потужну людину, A-level гравця, ніж трьох middle-level, особливо — на ключові позиції.

Найголовніше в будь-якому бізнесі — це команда. Бізнес роблять люди, а не гроші чи інструменти. Потужна команда — потужний продукт, потужний маркетинг.

Про що має пам’ятати потенційний підприємець, інвестуючи в новий стартап, будуючи з нуля? Ваш досвід.

-Якщо ваш бізнес більш-менш успішний, то найкраща інвестиція — це реінвестиція у вашу справу. Адже ви її розумієте, знаєте, як її масштабувати, зробити ще більш успішною. Ви цим горите, вас це мотивує, і команда бачить, що ви повністю сфокусований на справі.

Зараз це не дуже легко робити і не дуже потрібно, але після війни я б розглядав ринокакцій чи розібрався б у крипті.

У своїй компанії ми запускаємо проєкти, які підсилюють нашу платформу — робимо це у вигляді стартапів. У нас запроваджується культура внутрішніх стартапів. Ми інвестуємо всередині в проєкти, які підсилюють нашу екосистему. В тому числі,ми розвиваємо соціальні проєкти — нам це болить і горить, в це треба вкладатися.

Зараз ми також працюємо в напрямку military-tech — вирішили для себе, що будемо вкладатися в дрони, бо ми хочемо, щоб перемога була технологіями, а не людьми.

З 2014 року сервіс почав працювати з “Повернись живим”, і відтоді компанія не полишає свого“про військового” вектора, залишається дружньою до ветеранів тощо. Чому ви вирішили бути соціально-відповідальним бізнесом ще з 2014-го, а не обрали позицію “поза політикою”?

-Для мене загадка, чому деякі бізнеси прокинулися лише в 2022 році… Я спілкувався з Дейнегою (Віталієм, засновником Фонду “Повернись живим”) з 2014-го — він розповідав випадки,коли небо на сході світилося від пакетів “Градів”. Мені цього було достатньо для усвідомлення того, що війна триває на моїй землі, в моїй країні.

Тому позиція компанії — це громадянська позиція фаундерів компанії. Сильна нація має мати сильну армію. Якщо цього не буде — ти можеш просто втратити країну і абсолютно всі свої бізнеси в цій країні. Тому, найперше, ми допомагали військовим і саме на військових у нас був фокус. Звичайно, що через рік після повноцінної війни він розширився та загострився. Ми працюємо не лише з фондом”Повернись живим” (сплачуємо частку їх операційних витрат), а й із Фондом Сергія Притули.

Також ми почали великий проєкт щодо збору на ударні дрони з Фондом Dignitas. Хочемо цю тему зробити системною — залучати бізнеси до підтримки маленьких виробників безпілотних, наприклад, технологій. Вважаємо, що за цим може бути наше майбутнє.

Читайте повний текст інтерв’ю за ось цим посиланням.

Банківські реквізити:

Український ветеранський фонд
ЄДРПОУ 44565396
МФО 820172
UA388201720313231001301022947
в Державна казначейська служба України м. Київ

Реквізити підприємства/ Company details Назва підприємства/ company Name УВФ IBAN Code UA863052990000025300015000517
Назва банку/ Name of the bank JSC CB “PRIVATBANK”, 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code PBANUA2X
Адреса підприємства/ Company address UA 01001 м Київ пров Музейний б.12
Банки кореспонденти/ Correspondent banks Рахунок у банку-кореспонденті/Account in the correspondent bank 001-1-000080
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank CHASUS33
Банк-кореспондент/Correspondent bank JP Morgan Chase Bank, New York ,USA
Рахунок у банку-кореспонденті/Account in the correspondent bank 890-0085-754
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank IRVT US 3N
Банк-кореспондент/Correspondent bank The Bank of New York Mellon, New York, USA
Реквізити підприємства/ Company details Назва підприємства/company Name УВФ IBAN Code UA453052990000025302035000647
Назва банку/Name of the bank JSC CB “PRIVATBANK”, 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/ Bank SWIFT Code PBANUA2X
Адреса підприємства/Company address UA 01001 м Київ пров Музейний б.12
Банки кореспонденти/Correspondent banks Рахунок у банку-кореспонденті/ Account in the correspondent bank 400886700401
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank COBADEFF
Банк-кореспондент/Correspondent bank Commerzbank AG, Frankfurt am Main, Germany
Рахунок у банку-кореспонденті/Account in the correspondent bank 6231605145
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank CHASDEFX
Банк-кореспондент/Correspondent bank J.P.MORGAN AG, FRANKFURT AM MAIN, GERMANY

Партнерство

Ці питання допоможуть нам першочергово зрозуміти Ваші очікування, як потенційних партнерів, та визначити спільні цілі для успішного початку співпраці.

    Зазначте назву Вашої організації.*

    Вкажіть сферу діяльності організації.*

    Контакна електронна адреса*

    Контактний номер телефону*

    Якщо у Вас є вебсайт, будь ласка, залиште на нього посилання.

    З якою аудиторією Ви переважно працюєте?*

    Які напрямки або сфери діяльності Ви розглядаєте для співпраці?*

    Які результати Ви очікуєте досягти через потенційне партнерство?*

    Які ресурси Ваша організація готова запропонувати в межах партнерства? Чи є Ваші послуги безкоштовними для нашої цільової аудиторії?*

    Які у Вас очікування від УВФ у рамках потенційного партнерства?*

    Чи є у Вас досвід співпраці з партнерами, подібними до нашої установи?*

    Що є для Вас пріоритетним в реалізації партнерського проєкту?*

    Як Ви уявляєте розподіл обов'язків у партнерстві?*