Оцінюватимуть подані на конкурс “ВАРТО БІЛЬШЕ” заявки та обиратимуть найкращі проєкти ветеранського бізнесу такі експерти: Оксана Батт, Наталія Большова, Інна Гординська, Оксана Донска, Ірина Крук та Кирило Чумаков.
Це досвідчені фахівці, обізнані зі специфікою створення і розширення бізнесу в Україні та розуміють проблематику і потреби бізнесу в сучасних реаліях. До їхніх обовʼязків, зокрема, належить:
- експертне оцінювання аплікаційних пакетів;
- участь у публічній презентації проєктів заявниками;
- фінальне оцінювання проєктів.
Розповідаємо детально про компетенції до досвід, які мають експерти.
Оксана Батт
Має 15 років досвіду в продажах, 10 років досвіду в управлінні та розподілі фінансів, стратегічному плануванні, підприємницькій діяльності.
З 2017 року була підприємицею, співвласницею мережі крафтових кав’ярень-пекарень “Живий Хліб”. Серед її обов’язків:
- управління фінансовими потоками;
- відкриття з нуля нових торгових точок;
- впровадження автоматизованої системи керування процесами виробництва, продажу, фінансів;
- участь в розробці бізнес-планів з розширення виробництва та збільшення продажів;
- участь в розробці ребрендингу компанії та створенні місії компанії.
До 2019-го пані Оксана була підприємицею та співорганізаторкою компанії SV-Ukraine, яка займалася доставкою та замовленням товарів зі США. До її обовʼязків входили:
- активний пошук клієнтів;
- організація викупу товарів на іноземних сайтах;
- робота з коштами, контроль фінансів, виставлення рахунків за послуги;
- налагодження процесу доставки замовлень зі США в Україну та безпосередньо клієнтам.
З червня по листопад 2023 року пані Оксана навчалася на курсі “Професійний коуч” в школі МІКШ, а нині — магістр психології в навчанні.
“Розуміння проблематики та потреб сучасного бізнесу в Україні є для мене важливою передумовою для забезпечення стійкого росту та розвитку. Я вірю, що мій досвід та знання можуть бути цінними доповненнями для Експертної ради, сприяючи успішному вибору та реалізації інноваційних проєктів. Переконана також, що партнерство з Українським ветеранським фондом відкриє нові можливості для мене особисто та допоможе спільно з командою експертів створити позитивні зміни для суспільства нашої країни”, — наголошує Оксана Батт.
Наталія Большова
Експертка з маркетингу, інновацій та міжнародного розвитку бізнесу. Керівниця власної консалтингової практики у сфері B2B/B2C-маркетингу, розвитку стартапів, виходу українських компаній та виведення продуктів і брендів на ринки ЄС і Великобританії.
Має понад 17 років досвіду у стратегічному маркетингу, інноваційному менеджменті та розвитку бізнесу у галузях агро, FMCG, логістики та послуг.
Як менторка й експертка супроводжує підприємців у програмах від EIT Food, Radar Tech та CIVITTA. Має успішний досвід залучення грантів від міжнародних донорів і реалізації галузевих проєктів з розвитку експортного потенціалу українських виробничих компаній. Консультує бізнеси на всіх етапах — від оцінки ідеї до масштабування та залучення фінансування. Має глибокий практичний досвід роботи з агропродовольчим сектором: очолювала відділ досліджень і розробки продуктів агрохолдингу МХП, відповідала за вихід продуктів і брендів компанії у 68 країнах світу.
Авторка та фасилітаторка стратегічних сесій, випускниця міжнародної програми лідерів John Smith Trust (UK) та Edinburgh Business School. Пройшла міжнародний практичний тренінг і змагання з управління сталим розвитком в бізнесі “The 2025 Sustainability World Cup”.
Правозахисниця у сфері захисту прав дитини в Україні. Засновниця громадської організації “Дитина має право”, волонтерка Центру громадянських свобод — лауреата Нобелівської премії миру в 2022 році.
Її місія — будувати Україну, де бізнеси з українським серцем успішно працюють, а гідність кожної дитини та кожної людини захищена у цінностях, політиці та праві.
Вірить у підприємництво як рушійну силу економічного відновлення та соціальної трансформації.
Інна Гординська
Підприємиця та фахівчиня з економіки підприємства з багаторічним досвідом управління бізнесом та фінансового адміністрування. Пані Інна є співзасновницею СТО, що стабільно працює понад 8 років та демонструє динамічне зростання завдяки ефективному менеджменту, високим стандартам обслуговування й орієнтації на клієнта. Цей досвід дав практичне розуміння усіх етапів підприємницької діяльності — від створення бізнес-моделі та організації операційних процесів до фінансового планування, управління командою та виходу на ринок.
Має ступінь магістра з економіки підприємства (КНЕУ ім. Вадима Гетьмана) та спеціаліста-філолога (КГІ). Поєднання економічної та філологічної освіти, а також практичний досвід надали глибоке розуміння фінансово-економічних процесів, стратегічне бачення та високий рівень комунікаційної компетентності.
Має значний досвід роботи у міжнародних проєктах за підтримки USAID та GAC (Global Affairs Canada). Спеціалізувалася на фінансовому адмініструванні, бюджетуванні та прозорому управлінні донорськими коштами, долучалася до програм із розвитку жіночого підприємництва та економічної стійкості громад.
Завдяки поєднанню підприємницької практики, експертизи у фінансовому менеджменті та досвіду в міжнародних проєктах експертка здатна перетворювати ідеї на ефективні бізнес-рішення та підтримувати розвиток локальної економіки через сталі підходи до управління.
Оксана Донска
Експертка з розвитку малого бізнесу, експортної стратегії та кластерних ініціатив.
Фахівчиня з 15-річним досвідом у сфері підприємництва, маркетингу та міжнародної торгівлі. Є співзасновницею одного з найбільших українських інтернет-магазинів меблів “МебельОк” і експортної платформи “OAKhunt”, яка допомагає іноземним баєрам знаходити перевірених українських виробників меблів та дерев’яних виробів.
У 2022–2024 роках координувала участь українських меблевих компаній у провідних міжнародних виставках у Великій Британії, Німеччині, Польщі, ОАЕ та Італії. Була CEO галузевого проєкту Furniture of Ukraine Business Expo (FUBE), що об’єднав понад 200 експортно орієнтованих виробників.
Виступала спікеркою й викладачкою у навчальних програмах за підтримки USAID, GIZ, Українського кластерного альянсу (УКА) та Української асоціації меблевиків (УАМ). Консультує бізнеси щодо:
- аналізу ринку та конкурентного середовища;
- побудови фінансової моделі експортного проєкту;
- формування цінової політики та каналів збуту;
- вибору оптимальних форматів участі у міжнародних виставках.
Має вищу економічну освіту за спеціальністю «Фінанси і кредит». Протягом 10 років працювала у фінансовому секторі, супроводжуючи підприємців із аграрного, транспортного та переробного бізнесу у питаннях залучення кредитного фінансування та оформлення лізингу.
Поєднує досвід стартаперки та консультантки — створила кілька бізнесів з нуля, має глибоку експертизу у фінансовому плануванні, бюджетуванні, стратегічному управлінні. Бере участь у журі підприємницьких конкурсів, дорадчих групах із розвитку малого бізнесу та експортної політики.
Родом із Донецької області. Активна волонтерка, з 2022 року підтримує Збройні сили України. Вірить, що розвиток ветеранського підприємництва — це ключ до економічного відновлення країни.
Ірина Крук
Досвід експертки — це 20 років інтенсивної роботи у сфері управління фінансами та 13 років управлінської діяльності. Крім того, пані Ірина 7 років займалася реалізацією різнопланових та цікавих бізнес-проектів. Загалом у її доробку — понад 300 реалізованих проєктів з впровадження управлінського обліку та автоматизації обліку компаній.
Основна спеціалізація Ірини Крук — розробка та впровадження управлінського обліку для власників (Р&L, Баланс, Сash flow та інше), автоматизація обліку — налагодження обліку в програмах.
З-поміж інших напрямів діяльності експертки:
- розробка та впровадження бізнес-стратегії;
- розробка та впровадження КРІ працівникам;
- опис та оптимізація бізнес-процесів;
- бізнес-аналітика та бюджетування;
- підготовка бізнес планів;
- проведення бізнес-тренінгів із написання бізнес-планів.
Кирило Чумаков
Має понад 20 років досвіду у сфері освіти, підприємництва, стандартизації та розвитку громад. Працює радником ректора з питань інноваційного розвитку, підприємництва та академічних бізнес-ініціатив в Університеті імені Альфреда Нобеля. Є членом керівної ради національного органу стандартизації (ДП “УкрНДНЦ”), доцентом кафедри менеджменту та туризму Хортицької національної академії, також є засновником Eureka Language Centre — мовного центру та бюро перекладів, що працює з 2007 року.
Має кілька магістерських ступенів у галузі менеджменту, безпеки бізнесу, електромеханіки та германської філології, а також ступінь бакалавра з психології. Освіту здобував в Україні, Франції та Сполученому Королівстві, проходив аспірантські програми з економіки та електротехнічних комплексів та систем. Постійно бере участь у міжнародних тренінгах, форумах та програмах обміну, зокрема EU4Business, House of Europe, Goethe-Institut, University of Genoa, FHNW (Швейцарія), ICA Associates (Канада). З 2018 року є приймаючим підприємцем у програмі Erasmus for Young Entrepreneurs.
Координує освітні та підприємницькі проєкти, зокрема академічний бізнес-інкубатор ХНА, менторські програми для молодих підприємців, ветеранів та учасників хакатонів. Має досвід розробки проєктів, управління командою, бюджетування, PR, маркетингу та цифрового дизайну. Активно працює над розвитком громадянської освіти, інклюзивного середовища, цифрової грамотності та інструментів сталого розвитку.
З 2016 року бере участь у стратегічному плануванні розвитку міста Запоріжжя, є членом координаційних рад, експертних комітетів та професійних асоціацій, зокрема у сферах туризму, мовного тестування, менеджменту та бізнес-освіти.
«Освіта, підприємництво та інновації — це не лише інструменти розвитку, а й засоби реінтеграції, підтримки та зміцнення спільнот. Важливо створювати середовища, де досвід, знання та ідеї можуть зростати разом», — зазначає Кирило Чумаков.