Ветеран заснував власний бренд тактичного спорядження

На Волині протікає річка Стохід — спокійна, але з твердим і впертим характером. Для ветерана Андрія Хрісантова ця річка особлива. Саме Стохід його улюблена річка для сплавів. І її ім’ям він назвав власний бренд тактичного спорядження. Але починалася історія не з наплічників, підсумків та баулів, а з пошуку себе — ветерана АТО.

Служба у війську

За освітою Андрій Хрісантов — зубний технік, проте працювати за фахом у чоловіка не склалося. Закінчивши медичний коледж, він пішов на строкову службу, а повернувшись, довгий час працював техніком-ортезистом. Проте й ця справа не була йому до душі. У 2014 році пошуки себе довелося відкласти, адже після того, як росіяни окупували Крим, чоловік одразу долучився до війська.

“Я потрапив до 51-ї бригади. Певний час були на полігоні, а потім вирушили на Донеччину. На моєму рахунку — Маріуполь, Оленівка, бої за Савур-Могилу, Григорівку, Петровське, Тарани, Амвросіївку. І у 2015 році я демобілізувався за станом здоров’я”, — розповідає ветеран.

Від виробів з дерева до гаманців і наплічників

Повернувшись до цивільного життя, він шукав не тільки роботу, а й справу, яка допоможе покращити ментальний стан після участі у бойових діях.

“Я спробував працювати з деревом. Першим моїм виробом була байдарка, бо я займаюсь водним туризмом. Робота з деревом мені сподобалася. Також із колегою пошив тент на байдарку — і зрозумів, що шиття мені також цікаве”, — згадує чоловік.

Андрій із колегою облаштували невеличку майстерню у рідному Луцьку. Робили стільці, табуретки, експериментували з виробами з дерева та шкіри. Ба більше, на день народження дружини ветеран виготовив першу особливу дерев’яну сумку. Потім — перешивав чохли для керма, а одного разу, майже зневірившись в успіху справи, спробував пошити гаманець із текстильною вставкою.

“Як-то кажуть, гаманець вистрілив! Люди почали писати: “Ми теж такі хочемо”. У нас буквально за тиждень назбиралося роботи на чотири місяці вперед”, — розповідає майстер.

Справа у гаражі, який правив за майстерню, кипіла: гаманці, наплічники. Андрій розробляв, кроїв, шив, а його дружина Діана займалася продажем виробів. Згодом вони переїхали у більшу майстерню, і команда ветерана почала зростати.

“За місяць до повномасштабного вторгнення ми ще раз розширюємось і переїжджаємо з 36 квадратів у приміщення на 70. Але, звісно, роботу на деякий час відклали. Перші дні вторгнення — це шок, страх за родину. Я зкооперувався зі спілкою ветеранів: варили “їжаки”, допомагали облаштовувати блокпости. Потім я доєднався до батальйону ТРО. Ми стояли на білоруському кордоні”, — згадує ветеран.

“Стохід” зʼявився як відповідь на запит друзів-військових

Згодом подружжя зрозуміло, що їхнє виробництво може бути корисним для війська. Друзі-військові почали питати, чи не може Андрій пошити тактичне спорядження. Відповідь була проста: “Якщо треба — то треба!”

“Взагалі, виготовлення якісного виробу — це довгий процес. Підбір матеріалу, тестування — часом це займає до півроку. Але свій перший баул я сконструював за пів дня. І це вийшов класний баул! Ми зробили один, віддали — і після нього одразу ще десять замовлень”, — ділиться ветеран.

Так і зародився ветеранський бренд “Стохід — тактичне спорядження”. Логотип, до речі, розробляла компанія товариша Андрія, також ветерана — Віталія П’ясецького. Вони познайомилися та потоваришували під час сплаву річкою Стохід. Її ім’я тепер, як символ, носить і ветеранська справа.

Для Андрія Хрісантова принципово важлива якість виробів — вони мають бути надійними та не підвести військових на фронті. Тому до вибору матеріалів, розробки креслень і пошиву він підходить із особливою увагою. Постійні замовлення та зростання попиту на медичні рюкзаки, аптечки, наплічники для Starlink, рюкзаки для дронів, підсумки та інше спорядження говорять самі за себе.  

Ветеранська справа розвивається та потребує розширення

“Ми з дружиною знайшли нове приміщення і зрозуміли, що нам потрібне комплексне розширення: нова площа, склад продукції та обладнання. Спеціалізовані швейні машинки коштують 100 000 — 200 000 грн. Суми немаленькі. Але втілити це в реальність нам допоміг Український ветеранський фонд Мінветеранів”, — каже засновник бізнесу.

Проєкт Андрія Хрісантова щодо розвитку виробництва став одним із переможців конкурсної програми “Варто 11.0”. Тепер у швейному арсеналі є обладнання, яке допоможе розширити асортимент виробів.

“Ми нині тестуємо дощовики і скоро запустимо їх у продаж. Для пошиття маємо спеціалізовану машинку для герметизації швів. Також з’явилася розпошивалка для пошиву футболок. І ще дуже складна машинка — флетлок рукавний. Він має п’ять голок і складний механізм, який робить плоский шов. Це для термобілизни. Будемо шити і для військових, і для туристичного напряму”, — розповідає ветеран.

Справа, яку Андрій та Діана з натхненням і підприємницьким азартом розвивають, зросла від перших гаманців у гаражі до сучасної майстерні й бренду “Стохід”. Це вкотре доводить, що навіть у найважчі часи можна створювати надійний, якісний і потрібний український продукт. Це історія не лише про бізнес, а й про віру у власні сили та країну, яку варто захищати і будувати щодня.

Юлія Большакова, Український ветеранський фонд

Ветеранський фонд (Поруч з ветераном)

Банківські реквізити:

Український ветеранський фонд
ЄДРПОУ 44565396
МФО 820172
UA388201720313231001301022947
в Державна казначейська служба України м. Київ

Реквізити підприємства/ Company details Назва підприємства/ company Name УВФ IBAN Code UA863052990000025300015000517
Назва банку/ Name of the bank JSC CB “PRIVATBANK”, 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code PBANUA2X
Адреса підприємства/ Company address UA 01001 м Київ пров Музейний б.12
Банки кореспонденти/ Correspondent banks Рахунок у банку-кореспонденті/Account in the correspondent bank 001-1-000080
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank CHASUS33
Банк-кореспондент/Correspondent bank JP Morgan Chase Bank, New York ,USA
Рахунок у банку-кореспонденті/Account in the correspondent bank 890-0085-754
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank IRVT US 3N
Банк-кореспондент/Correspondent bank The Bank of New York Mellon, New York, USA
Реквізити підприємства/ Company details Назва підприємства/company Name УВФ IBAN Code UA453052990000025302035000647
Назва банку/Name of the bank JSC CB “PRIVATBANK”, 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/ Bank SWIFT Code PBANUA2X
Адреса підприємства/Company address UA 01001 м Київ пров Музейний б.12
Банки кореспонденти/Correspondent banks Рахунок у банку-кореспонденті/ Account in the correspondent bank 400886700401
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank COBADEFF
Банк-кореспондент/Correspondent bank Commerzbank AG, Frankfurt am Main, Germany
Рахунок у банку-кореспонденті/Account in the correspondent bank 6231605145
SWIFT Code банку-кореспондента/SWIFT Code of the correspondent bank CHASDEFX
Банк-кореспондент/Correspondent bank J.P.MORGAN AG, FRANKFURT AM MAIN, GERMANY

Партнерство

Ці питання допоможуть нам першочергово зрозуміти Ваші очікування, як потенційних партнерів, та визначити спільні цілі для успішного початку співпраці.

    Зазначте назву Вашої організації.*

    Вкажіть сферу діяльності організації.*

    ПІБ контактної особи*

    Контакна електронна адреса*

    Контактний номер телефону*

    Якщо у Вас є вебсайт, будь ласка, залиште на нього посилання.

    З якою аудиторією Ви переважно працюєте?*

    Які напрямки або сфери діяльності Ви розглядаєте для співпраці?*

    Які результати Ви очікуєте досягти через потенційне партнерство?*

    Які ресурси Ваша організація готова запропонувати в межах партнерства? Чи є Ваші послуги безкоштовними для нашої цільової аудиторії?*

    Які у Вас очікування від УВФ у рамках потенційного партнерства?*

    Чи є у Вас досвід співпраці з партнерами, подібними до нашої установи?*

    Що є для Вас пріоритетним в реалізації партнерського проєкту?*

    Як Ви уявляєте розподіл обов'язків у партнерстві?*